Lucky me

Man har precis sett sporten på SVT 2 och TV:n får stå på över Mittnytt medan man checkar datorn lite. 22.30 börjar ser man att det börjar en film och tänker "vad kan det vara för nån?", kollar text-tv och läser att det är den film jag velat se hellre än någon annan som senaste åren nämligen Hard Eight, en av mina favoritregissörers, Paul Thomas Anderson's debutfilm. Den finns inte på dvd i sverige, isf hade jag köpt den för längesen, så de var tur att jag "råkade" se den nu.
Filmen handlar om en gammal man som är erfaren gambler och tar en ung screw-up med sig till Las Vegas för att lära honom vinna pengar men allt går inte så bra.
Underbara skådespelare med min favorit John C Reily i huvudrollen tillsammans med Philip Baker Hall. Även Gwyneth Paltrow och Samuel L Jackson spelar bra i viktiga roller och Phillip Seymour Hoffman är alltid bra även om han här har en väldigt liten roll. Det märks att det är PTA's debutfilm och den kommer inte upp i samma standard som hans senare verk (framförallt Boogie Nights & Magnolia) men det är ändå en mycket bra film där PTA återigen (eller de va ju första gången) får fram strålande skådespelarprestationer.

8/10


Kommentarer
Postat av: Oscar the allmighty

When is the next "fylleblogg" coming up?

2007-03-28 @ 18:37:14
Postat av: Ostn himself

Vilket tjöt de va om fylleblogg, men hopefully till helgen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback