"Åå, Asterix, han sa tjockis!"

Lånade Asterix 12 Stordåd häromdagen och idag när jag bara ligger i sängen och återhämtar mig så passade jag på att se den.
Jag kom ihåg när jag såg den när jag va liten och tyckte att den var hur rolig som helst. Nu när jag såg den igen så var den minst lika rolig. Skrattar fortfarande åt slapstick-humorn som man tyckte var rolig när ma var liten men upptäckte att den även innehåller en hel del sublima "vuxenskämt", som t ex när Julius Caesar säger till Brutus att sluta leka med en kniv innan han skadar nån.
En klockren film som håller än idag alltså.

När jag ändå är inne på gamla barnprogram så kan ju sägas att jag tankat hem alla 13 Dr. Snuggles-avsnitt. Har sett första och man kan ju undra vilka substanser skaparna gick på när dom gjorde serien. Flummigare serie får man leta efter, å då har jag ändå inte kommit till Kosmoskatten och kamelen som bor i rengbågslandet. Men det är samtidigt great fun eller nostalgiskt om inte annat.

Kommentarer
Postat av: Kersan

Dr. Snuggles äger!

2007-11-12 @ 16:45:49
Postat av: Erika

Asterix funkar ALLTID! "Finns det några romare kvar? - Bara lilla jag! *schock* -Finns det några romare kvar nu då? -Nä, inga alls!"
Har oxå Dr. Snuggles på datorn.. funkar jättebra att se när man är lite dragen he he! Särskilt avsnittet där nån stjäler vatten ur havet..! =)

Postat av: Mackan

Du vet när dom övernattar på den där slätten med phantomer? jag har alldrig förstått tiktigt att dom vaknar upp i Rom. Min lillebror berättade häromdagen att det skulle illustrera att Rom faktsiskt byggdes på en dag =)

ett favvocitat annars är ju: "Va kul, löpningen har gjort näsan snyggare"

2007-11-13 @ 12:37:56
Postat av: Kroffe

Asterix förklarar ju det hela med att "de e ju film" också :D

2007-11-13 @ 13:14:34
URL: http://ostn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback