Shoot 'em up

Såg nyss Shoot 'em Up med Dennis. Han somnade och som jag önskar att jag också gjorde det. Sämre film har jag nog inte sett sen The Village. Det fanns väl nån story där nånstans, nåt om att Clive Owen (hur han kan va me i denna film är en gåta) och Monica Belucci (hur hon kan va me i denna film är en gåta) ska skydda nån bebis vars benmärg kan rädda nån senator från Paul Giamatti (hur han kan va me i denna film är en gåta) som gör allt för att ha ihjäl bebisen. Storyn känndes rätt onödig eftersom det filmen verkade gå ut på var att visa så överdrivna och stylade gun-fights och annat våld. Det var väl rätt underhållande... i 5 minuter. Sen var det 81 minuter lidande kvar. Oändligt många gränslöst usla action-oneliners. Frustrerande dåligt skytte från skurkarna, är väl ingen ovanlighet i actionfilmer men om du skulle lägga ihop alla Shoot 'em Ups skurkars shooting-skills så skulle det ändå vara sämre än den sämsta Star Wars-Stormtroopern. När Clive hoppar ut ur ett flygplan och ett gäng skurkar hoppar efter och skottlossning utbröt i luften ville jag bara gråta. En sak va bra med filmen; Motörhead, Nirvana och Wolfmother hade varsinn låt med på soundtracket.

Betyg: 2/10 (2a tack vare soundtracket)

Värsta scenen: Clive Owen och Monica Bellucci har sex i ett hotel-rum när massa SWAT-killar börjar välla in genom dörrar å fönstrar och börjar skjuta. Clive snurrar omkring i rummet och knäpper varenda en av dom utan att avbryta samlaget med Monica. Så här långt var det bland dom löjligaste scenerna jag sett men när Clive är klar och säger "Talk about shooting your load" bröt jag ihop.

Kommentarer
Postat av: Punkie

Herregud jag rodnade av skämmighet när jag läste om *värsta scenen* :D Den kommer jag inte att se, tack för varningen :D

Postat av: HA

Snacka om att missuppfattat hela filmen! :D Det går ju ut på överdrifter! Jag tyckte det var en av 2007 års mest underhållande filmer och skrattade mig halvt fördärvad filmen genom.

2008-01-12 @ 00:36:53
URL: http://www.heltperfekt.com/glob
Postat av: Ost

Handlar inte om missuppfattning. Jag vet att det går ut på överdrifter, vilket jag också skrev. Men som jag också skrev så tyckte jag att dessa överdrifter var kul i ca 5 minuter.

2008-01-12 @ 17:42:04
URL: http://ostn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback