Rugby VM

Som jag nämnde i helgen så har jag fastnat helt för den totala kickass-sporten Rugby. Det började me att jag råkade slå på TV i fyllan nån gång å de va en av kvartsfinalerna av årets Rugby-VM som spelas i Frankrike och efter det är jag fast. Semifinalerna nu i helgen som va var riktigt roliga. Frankrike - England var väl ingen höjdare spelmässigt förutom på slutet när Frankrike såg ut att vara på väg mot finalen men Englands kicker Wilkinson ville annat. Killen som slog ut Frankrike i semifinalen för 4a år sedan, och dessutom avgjorde finalen 2003, gjorde samma sak igen. 9-8 till fransoserna och 5 minuter kvar då kickade Wilkinson in två 3poängare och tog sitt lag till final.
På lördagen var det dags för andra semifinalen mellan Sydafrika och Argentina. Argentinarna var aldrig ens nära, Sydafrika krossade dom framförallt tack vare den hypersnabbe Habana som t ex kickade bollen över alla spelare för att sedan springa igenom hela högen plocka upp bollen för att sedan sätta sitt första av två tries under matchen (Tries är typ samma som Touchdown i amerikansk fotboll).
Jag ser inte riktigt nåt som kan hota Sydafrika, förutom kanske Wilkinsons fot, från att ta hem VM-titeln. Sydafrika och England möttes redan i gruppspelet, då vart england överkörda med 36-0. Finalen går på lördag kl 21 på viasatsport 1 men redan på fredagen spelas bronsmatchen mellan Frankrike och Argentina och det är sista gången man kan få en skymt av min nya hero, Sebastian Chabal, under detta VM. Förhoppningsvis kan väl Frankrike knipa bronset så kanske man får se en sån här Chabal:

image26

Kommentarer
Postat av: rikeman

han är så snygg!

Postat av: Ostn himself

Ja en sann läckerbit i dess rätta bemärkelse

2007-10-18 @ 16:03:40
URL: http://ostn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback