Det gamla (hemliga?) sällskapet 2

Någon stackars jävel kanske kommer ihåg ett inlägg här på bloggen från i somras, annars så kan ni ju läsa det nu. Vilket fall som helst så utelämnade jag en höjdpunkt från helgen i senaste inlägget nämligen följande:

När vi var på väg hem från stadsbesöket på dagen så mötte vi två äldre herrar. Den ena såg ut som vanligt tror jag men den andre gick i frack och hade en mängd medaljer fästa vid sitt bröst. Cooling tänkte jag och vi gick vidare för att efter ha svängt runt kommande gathörn upptäcka att han kommit från ett ställe som kryllade av äldre herrar som var väldigt uppklädda och hade medaljer and what not. Dom verkade ha nån slags sammakomst i en tegel-byggnad med en stor vit flagga med en röd fleruddig stjärna hängandes över ingången. Jag fick en känsla av frimurare eller dylikt, spännande och coolt var det iaf.
En gubbe stack ut ur mängden. Han hade flint lite grått hår på sidorna och en mörk liten mohawk-frilla i bakhuvet, ja det såg lika skevt ut som det låter.

Jag är tacksam för all info om detta sällskap, vilka kan det vara?

Kommentarer
Postat av: K

visst va det mitt emot min gamla lägga? isf har jag undrat över det i ungefär 3 år..! hojta när du tagit reda på vad de var för ena (för de vet jag att du kommer att göra.)

Postat av: majs

Oj,det låter spännande!

2008-04-29 @ 17:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback