Chaos and confusion

A place or situation of chaotic uproar, and where confusion prevails.

Det är vad ordet "Bedlam" betyder som i The Bedlam in Goliath.
Har nu lyssnat igenom skivan några gånger och den är så jävla amazing. Fruktansvärt bra är den. Inledande sju låtarna (Aberinkula, Metatron, Ilyena, Wax Simulacra, Goliath, Tourniquet Man och Cavalettas) är sjukt bra och funkar ihop så bra att man blir mörkrädd. Som jag nämnde tidigare så är övergången mellan Aberinkula och Metatron magisk, samma sak med Wax Simulacra och Goliath. Efter denna öppning (öppning å öppning, mer än halva skivan är avklarad) så tappar den lite med Agadez och Askepios men när nya trummisen Thomas Pridgen börjar gå loss på slagverken i Ouroborous är det redan glömt. Sen avslutas skivan med sköna Soothsayer och Conjugal Burns.
Än en gång har Omar Rodriguez-Lopez visat hur musikaliskt genialisk han är. Och än en gång så måste jag säga att jag dör av längtan till jag får se dom om en dryg månad.

Kommentarer
Postat av: Mackan

Jag börjar älska Mars volta, fan att jag saknar tickets! avis som fan!!

2008-01-18 @ 20:08:26
Postat av: Krick

Köp då. Finns ju biljetter kvar.

Postat av: Petra

Kolla in nyhetsklippet på Jennifer Lopez. :) Hahaaha...fan vad nyhetsankaret gör bort henne. :)

2008-05-11 @ 15:01:37
URL: http://www.petra79.blogg.se
Postat av: Augustnelly

I found all information to be intriguing and motivational. It was meant for me to find this website without even having any intention of looking for subjects in this area.

2009-04-10 @ 11:48:25
URL: http://augustnelly.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback