Tema: Seriemord

Igår avslutades mitt, Karins och Dennis seriemördarmaraton. Vi såg två av tre filmer i måndags och alltså den sista igår. Dom filmer vi såg var:

Natural Born Killers: Lika rolig som den är våldsam nästan. riktigt bra är den också fast det blir lite för mycket ibland med alla byten mellan filmformat, inklippsbilder och miltärfilmer och dylikt som läggs in i bakgrunden. Jag älskar "Mickey loves Mallory"-scenen, hemsk scen med Mallory's hemska pedofil-farsa som görs som en sit-com komplett med burksratt och allt. Sen älskar jag Robert Downey Jr som i denna film har nån Australien-dialekt. Favorit-repliken: Mickey: That's why "helicopters" were not "deployed.".

Seven: En av dom bästa thrillers ever, finns inga invändningar alls mot denna film egentligen. Stämmningen i filmen är perfekt, kanon skådespel av Freeman och Pitt och även om Kevin Spacey har ett fåtal scener på slutet så är det nog hans bästa roll efter American Beauty. På tal om slutet så är det ett av mina absoluta favorit-slut, så smart, så hemskt, så bra.

Zodiac: Ännu en Fincher-film. Inte heller denna finns det många invändningar mot förutom att den blir en aningens seg en stund i mitten när Jake Gyllenhaal's karaktär försvinner ur storyn ett tag. När han däremot kommer tillbaka i storyn och börjar starta en egen utredning/bokskrivning så blir det hur bra som helst och det ger mig många rysningar när han börjar komma fram till vem som är Zodiac-mördaren. Älskar verkligen scenen när Jake besöker bio-gubben.

Kommentarer
Postat av: Punkie

Håller med, Mickey Loves Mallory scenen är helt sjuk. Ska ju vara en parodi på "The Honeymooners" tror jag...

Postat av: Punkie

...fan det sista försvann O_o
Seven är verkligen en av de absolut bästa filmerna. Scenen i slutet är sååå nervkittlande/krypande!
Ska suga i mig Zodiac nån dag, har inte haft vett till det ännu :D

2008-01-04 @ 16:57:46
URL: http://extremepunkie.blogg.se
Postat av: K

...& mina betyg blev: Natural born killers: 8, Seven; 9 & Zodiac: 8/10.

2008-01-04 @ 17:15:12
URL: http://karingustafssons.blogg.se
Postat av: Kristoffer

Jag satte inga betyg men skulle jag gjort det skulle det väl sett ut ungefär så här:
NBK 7
Seven 9
Zodiac 9

2008-01-04 @ 17:37:44
URL: http://ostn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback