Jimi Hendrix - Fire

Iförrgår när jag å bucklan satt och fipplade med hans xbox för att lira lite Cod live så började det tjuta nåt fruktansvärt. Brandlarmet hade gått igång. Som vanligt, troligen pga den enorma mängd brandövningar under skolan, så tog man inte larmet på allvar. Man grips inte av panik precis och nu, jämfört med skolan då man visste var man skulle ta vägen, så vart man mest förvirrad och undrade vart man skulle ta vägen. Det slutade nere på entré-plan med andra till synes förvirrade hyresgäster. Efter ca en kvart tog någon initiativ och ringde Securitas som efter ytterligare en kvart kom och stängde av larmet. Lite konstigt att man måste ringa securitas när larmet går, borde det inte gå till brandkåren? Anyway en halvtimme efter larmet gått igång så kunde man pallra sig hem till lägenheten igen. Om det skulle varit allvar (det luktade faktiskt lite bränt i huset) så undrar man ju hur mycket som skulle hunnit brunnit ner under en halvtimme. En sak är säker jag skulle gjort vad som helst för att rädda min dvd-samling. Tanken på att den skulle fösvinna är ingen rolig tanke.


PS: kom på en liten rolig grej, tänkte att jag kunde tipsa om låtar i och med rubriken. Titeln ska ha nåt med texten att göra. Får se om jag orkar

Kommentarer
Postat av: sajmonpop

hahaha, är dentans nya nick 'bucklan'? fett nice ju! :P

2008-03-05 @ 22:15:19
Postat av: Ostn

Jäpp Bucklan är det som gäller. Dentan = The Dent och The Dent översatt till svenska blir Bucklan

Postat av: rikeman

LOL

2008-03-06 @ 01:26:25
URL: http://rikeman.blogg.se
Postat av: sajmonpop

du ska känna dig hedrad Bucklan! :D

2008-03-06 @ 08:53:29
URL: http://livetpaminpinne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback